Alla inlägg den 26 oktober 2013

Av rockadog - 26 oktober 2013 11:01

Nu är armen typ klar och dessutom läkt och fin:)

Av rockadog - 26 oktober 2013 10:58

Jag var ju med och letade efter hh:s sillen i veckan... Som så många gånger tidigare så handlade det om en mycket rädd och skygg hund.
Varför lär sig inte föreningen av tidigare misstag/värdelösa placeringar/år av omplaceringar här i landet?!
Jag kommer så väl ihåg hur det var när föreningen startades. Trots tidigare krav när jag mfl startade upp jr. Min visioner var ju då att hundarna skulle komma hit först efter en ordentlig värdering på plats i Spanien... Och denna vision startade redan 2002 när jag fick hem ratto på rena rama postordern!
Jag har absolut inte något emot att hittehundar tas hit, MEN, de SKA läsas av ordentligt på plats i hundhemmet och all fakta om alla hundar ska utvärderas för att hitta mönster!
Personligen tycker jag inte att det är så komplicerat, många hundar har samma typ av beteende på hundhem och dessa kan kopplas med beteenden när de flugits till nya hem i Sverige. Inte så komplicerat att placera med andra ord, däremot tidskrävande! Dock ändå så otroligt värt om man nu ska placera hundar!

Till detta vill jag även tillägga att folk som går ut och söker efter en skygg hund måste vara kunniga, eldsjälar finns det gott om, men nej, när de inte ens kan läsa av Bambi i koppel så ska de inte fånga en skygg hund....

Bambi skötte sig för övrigt galet bra! I onsdags spårade hon hunden och ringade in det område han var i, i torsdags stod vi öga mot öga med honom, hon var så duktig!!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards