Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Ny leksak

Av rockadog - 30 juli 2011 09:18

... ja och inte ill hundarna utan till mig själv. Bytte min iphone4 mot en minipc och en iphone3. Är  smått ovant att skriva på värsta minitangentbordet men det är rätt kul med en så liten dator. Den väger ju ingenting!! 


I förrgår tittade jag på ett stall som var jättefint. Bara för att jämföra liksom. 850 i kallhyra men då ingår in och utsläpp samt fodringar. Hagarna var bra men rätt tråkiga, ingen skog eller så där dom kunde gå och skrota. Hon var rätt pedantisk, inte på det trevliga sätter heller, utan på det väldigt petiga sättet. Innan vi gick så fick jag de fem sidor långa kontraktet!!!! Helt galet. Tex så skulle man sopa stallgången ordentligt, sen när man hade gjort det så skulle man sopa igen och syna i kanterna. Man skulle även plocka upp höstrån och halmstrån från stallbacken om man spillde. Herregud liksom. Och om hästen bajsade på asfaltsvägen så skulle man stanna, hoppa av och sparka ner skiten i diket! OMG!! 


Igår åkte jag ut till ett annat stall. Ungefär en mil från oss enkel väg. Nu har vi två. Hon är en ung tjej med massa massa hästar och kunskap. Det var avslappnat och behagligt att komma dit, ingen stress eller obehag. Hagarna var jättefina, vi gick runt och hälsade på hästar, kollade på vinterhage (som ligger i en skog) och på den hage han ska få gå i när han kommer. Det kändes så himla bra! 

Så imorn flyttar vi dit honom. 

Vi var ute hos honom igår och red alla fyra. Eller Coralin red mest, jag red några varv med Emil framför mig, Magnus red också två varv. 

Senil som jag är så glömde jag  avmaska medans han var inne, men han är ju så himla snäll så jag gick ut och gjorde det i hagen, han tog allt utan att böka alls. Min bästa pålle. Hoppas verkligen han kommer trivas i nya stallet och att lösdrift passar honom. Nu första månaden kostar det 625 kr och då ingår lösdriften, med ligghall, saltsten, vatten och tillsyn. Sen sept-april betalar man 1250 och då ingår ju fri tillgång till foder, betfor och mineralsaltsten. Det känns helt överkomligt faktiskt. För då har vi inga måsten eller tider att passa, det blir mer fritt och behagligt. 

Planen är ju ändå att åka ut 3-4 ggr i veckan och rida och mysa med honom. 


Sen måste jag berätta om Eddie. Det är så roligt, för min hundovane granne har fallit helt och hållet för honom. Alltså hon kelar jämnt med honom, han går alltid och lägger sig i hennes knä och gosar. De flesta blir ju lite rädda för honom faktiskt, men hon är helt kär i honom. Men det beror nog på vad man uppskattar för typ av hund. Själv beror det på dag, men samtidigt så känner jag ju mina grabbar så jag älskar dom oavsett dag! Men om jag är på socialt humör så är ju Linus bäst, Eddie har ju större integritet och vill inte dra fram mot människor. Samtidigt blir man ju döv av Linus gapande och Eddie är behagligt tyst :D 
Frågar ni mig så är det dötråkigt med bara två hundar. Men nu när det varit massa extrabök med Oboyflytt så är det skönt att inte ha pressen med tre att aktivera och motionera. Samtidigt så tror jag verkligen att grabbarna skulle må bra av en tik här hemma, som styr upp lite och balanserar dom lite.

På måndag är det en månad sen min älskade Ratto somnade in. Det är galet vad fort det går. Tomheten är så stor så stor.... saknaden också. Minnena många. Kärleken enorm.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards