Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

Ringträning #1

Av rockadog - 20 juli 2011 10:14

Igår kväll var jag på ringträning med Linus. Jag sa direkt till instruktören att jag skiter i hur han står bara han inte skäller. Där låg ribban liksom. Han hade "nappen" hela tiden dvs tuben med mjukost. Han är ju precis som ett barn, utan napp så vrålar han. Inte för att jag någonsin haft napp till mina barn men nu är det tydligen dags :D 

Hursomhelst, vägen från bilen till ringen innebar väl en kvarts tub, gosh va hundar det är där och mest skälliga schäfrar. Det gick ändå rätt bra för att vara vi. Lukas (kullbror som bor hos uppf Beate) skötte sig mycket, mycket bättre än Linus. Men men, det här är något vi ska jobba på mycket. Dessutom brukar han alltid vara "värst" första gången. Han sprang runt fint men hade inte ro att slappna av och ställa sig, men några snygga "stå" blev det ändå. Träningen höll på i 1,5 timma men vi bröt efter 45 min, då han var dyngtrött. Istället gick vi bort till glassgubbarna. Brorsorna Lotka och Lukas hade morrat och boffat på dom förra veckan men Linus sket i vilket, han fattade inte ens vad vi hade där att göra. 

Stegen var ju smått livsfarlig men han lyckades ta sig upp, över och ner utan att slå ihjäl sig, även om han gjorde en padda. 

Sen hälsade han på en schäfertik på 1 år som han tyckte var såååååå snygg och fin. Till och med juckbar! Det ni! Då fick jag minsann veta (av ägaren till den tiken) att Linus är så dominant! Jepp! Min dominanta Linus!!  

Sen att jag försökte förklara att han är en unghund som är mitt inne i puperteten blev istället (med den mannens ord) att "han är en dominant unghund".

I rest my case! Hur ska jag stå ut på brukshundsklubben??????


Sen tog jag och Beate hennes fyra vovvar och Linus och gick på en smått förvirrad promenad i skogen. Det är så himla fin skog där! Men väldigt, väldigt många joggare!! Ingen av hundarna reagerade på joggarna men joggarna reagerade nog på att vi gick motsols med fem fina hundar !

Josefin hittade ekorrspillning och blev helt lyrisk! Åh hon är så himla rolig och fin! Verkligen en Tua-hund!

När vi hade rundat skogen kom vi tillbaka till brukshundsklubben och stötte ihop med mrjagvetalltomdominantaunghundar och han konstaterade då att lapska ÄR skälliga. Jeje. *andas*


Förutom ringträningen så körde jag lite lydnad med Linus. Jag är så himla förvirrad och hade glömt helt vilka moment som ingår i ettan. Men vi gjorde sitt vid sidan, fot, sitt vid sidan när jag stannade, ligg, läggande under gång, sitt stanna kvar och inkallning vilket allt gick jättebra precis bredvid alla som fortfarande körde ringträning.

Han var verkligen superduktig!!! Jag hoppas att vi är klara att starta i höst!! 


   Här är en bild från en promenad vid stugan då Linus underlagstränade. Eddie också förstås.   

 
 
Ingen bild

Cissi

20 juli 2011 11:35

Hahahahahaha, dominanta Linus, honom får du hålla kort! Men du vet, med lite våld går det säkert att få tyst lapska också? Agilityträning med Örebro hundpromenadsgäng ikväll? Där finns det helt (!!!) vansinnigt folk! Make my day, kommer du också nästan måste jag ju också åka.. :P

rockadog

20 juli 2011 18:07

Ja eller hur!? Det är säkert för att han är dominant som han skäller!! Och Lotka ALFARULLADE ju nästan hela vår bil!!! Honom får du ju ta med munkorg och stackel snart :P

 
Ingen bild

Cissi

22 juli 2011 02:04

Jaherregud, det var ju det han höll på med, att jag inte fattade det!

rockadog

22 juli 2011 20:15

ja exakt, vad lite vi vet om våra dominanta skrällen :DD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards