Alla inlägg den 5 mars 2012

Av rockadog - 5 mars 2012 10:22

En vecka har gått sen jag bloggade sist, och rätt mycket har hänt faktiskt. 
Både jag och C har tagit kontakt med hästkunniga och fått tips om träningen med Lycka, känns bra att vi börjar få ordning på planering och annat.

Stallet är fortfarande mer eller mindre kaos tycker jag. Saker som sägs ena dagen ändras dagen efter, nu ingår inte ens vattenhinkar i boxen i hyran längre... allt beroende på hennes ekonomi och dagsform verkar det som. Men men, inget stall är perfekt även om åsikterna går hit och dit.

Oboy mår rätt bra nu, han har tappat muskulatur men hull har han fått ordentligt. Vinterpälsen har han knappt börjat fälla än, så han ser väldigt raggig och gammal ut tycker jag.

Men han är GLAD, väldigt GLAD och pigg på allt vi gör. Han är gosig och härlig, kommer fram i hagen och myser när man kommer ut!


Grabbarna grus vill inte leva med varandra längre. Så vi har gjort något som verkligen känns i hjärtat, låtit honom åka ut på landet till familjen B. De har basenjivana och Eddie verkar verkligen trivas där. Hjärtat har delat sig i två läger, det ena är lyckligt för hans skull, det andra tycker att det är hemskt jobbigt. Men det är bara ett test, för att se hur det går. För att se om han trivs och lugnar sig. Han får vara där tills vidare men ingen bestämd tid.

Linus den lilla filuren är nu anmäld till en rallylydnadskurs som börjar den 25/3. Ska bli grymt roligt! Kommer ju missa tre dagar av den men det får helt enkelt gå ändå. Huvudsaken är att vi kommer iväg och tränar lite bland andra ekipage.
F ö så närmar sig MH med stora kliv, mindre än en månad kvar nu och jag börjar bli nervös. Man kanske borde börja "öva" lite på vissa moment, typ passiviteten, typ LOSS, typ att inte vara skotträdd MATTE!

Kita chockade mig idag, Magnus tog med Linus när han lämnade barnen imorse. Kita var hemma med mig. Hon låg bredvid mig i sängen när jag bestämde mig för att gå på matjakt, dvs hämta frukost. När jag kom ut i köket så fanns det ingen hund bredvid mig, ingen ens i köket! Wtf liksom!? Hon låg kvar i SÄNGEN! Himla fettohund alltså, orkar inte ens resa sig utan ligger kvar för hon vet att då kan hon tigga OCH ligga skönt på samma gång.
Hon är f ö fet nu, tunna med ull, och en yvig svans. Och inte har jag orkat klippa henne på länge heller, så hon ser raggig ut, även om hon är nyborstad.


Idag ska jag plugga, rida Lycka, plugga, plugga och plugga.... ja ni ser den "röda tråden"....

   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards