Alla inlägg den 25 december 2012

Av rockadog - 25 december 2012 14:45

I söndags eftermiddag började jag må riktigt dåligt. Mellan 16-21 spydde jag som en räv och natten var hemsk. Ont överallt och konstant illamående och sista spyan vid 05. Inget julfirande för oss inte. Men syrran och mor kom som tomtar och slängde in lite julklappar, sen kom de tillbaka som sig själva och stod utanför vardagsrummet på uteplatsen och tittade när vi öppnade julklappar! 
Julmaten bestod av blåbärssoppa för mig, lite pannkakor för övriga familjen, som återhämtat sig lite bättre. Magnus spydde en gång i söndags men han verkar ha skitbra immun mot kräksjukan, han blir alltid bättre så fort! Orättvist, men tur ändå, för jag är fortfarande helt mör i kroppen och har ingen aptit alls! Men jag tror det här var "magsjuka" och inte vinterkräkis, för jag spydde inte hysteriskt som i september... men ändå, magsjuka som magsjuka, två ggr på fyra månader... måste vara kompensering för att jag inte haft magsjuka sen i Runtuna vintern/våren -10. 

Barnen fick enorma mängder julklappar, massor verkligen. Emil fick väl en sisådär 5 motorcyklar, kläder, Emil-set, bilar, en stor bilbana m.m. 
Coralin fick en hästgård, legoset, kläder i massor, rubiks kub, pussel, spel, nagellack m.m. 
Själv fick jag pyjamas (som jag sitter med nu), top och kjol, klänning, två enorma temuggar och en värmepläd :) 
Magnus fick sidenkallingar, lanza-hårstyling, ullstrumpor, bok och någon afrikans matlagningkryddtjofräs... 
Linus fick massa ben och Bambi fick en pipis... alla nöjda och glada! Längtar ut till hästarna nu så jag kan fira dom lite extra, det är förjävligt att inte ha en gård alltså, har inte varit hos dom sen i torsdags :( 

God fortsättning! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards