Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Ofrivillig bloggpaus?

Av rockadog - 13 maj 2012 13:07

Rätt skönt att släppa lite på bloggandet och kanske en bra "övning" för er läsare, till appen kommer för bloggplatsen åtminstone. Jag brukar ju inte blogga så mycket sommartid och nu har det varit lite trögt på våren också. 
 
Mycket händer såklart hela tiden. Efter Spanienresan hade vi bara Linus hemma en vecka ungefär, Emil var sjuk och jag fyllde år och massa barnkalas är det hela tiden. Vi märkte också att Linus var som en annan hund när vi bara hade honom. Han var lugnare och tryggare, mindre överslag och bättre fokus rent allmänt.
Det har också varit en omtumlande månad efter mammas hjärtinfarkt, jag har haft många tankar och känslor och inte orkar fokusera speciellt mycket på något, även om skolarbetet måste göras. Så vi kände att kanske kanske skulle lilla Kita ha det bättre som änglahund. Hon har ju en massa massa stress i sin lilla lilla kropp. Att inte kunna slappna av en sekund när man går hemifrån är inte roligt att uppleva. Och våra framsteg med lämningar var som bortblåsta precis som min fokus efter allt som hänt. För en vecka sedan skrev jag till Marina, som Kita bott hos i 8,5 år. Jag skrev som det är, att min ork inte är vad den varit efter allt som hänt och fortsätter hända (vadå lugnt liv utan dramatik, det vet jag inte vad det är längre). Marina skrev direkt tillbaka, deras levnadsförhållanden har ändrats och de kan nu erbjuda Kita det liv de önskar. Marina och hennes syster har båda berättat hur de grät av glädje, Marina kunde inte tro att det var sant att de skulle få hem sin älskling! Och aldrig behöva lämna henne själv hemma eller lämna bort henne igen. Och idag återförenades de, det var många många många glädjetårar!!!! Så himla underbart att se, och få ta del av. Den lyckan går inte att beskriva. 
Så vi fick låna Kita ett halvår av dom, men nu är de alla lyckliga! Vi känner såklart en tomhet och en saknad efter Kita, men vem kan missunna någon den lyckan jag såg idag. Den kärleken går inte att förneka någon.
Och de behöver inte känna den tomheten de känt sen hon flyttade hit, utan kan nu bli en komplett familj igen.
Även om tårarna kom när hon åkte så känner jag mig lycklig nu att det blev såhär, att vi fick ha den lilla sparven hos oss och att det blev såhär lyckligt till slut.
 
Men för första gången sen jag var 18 år har jag nu bara en hund hemma. En enda liten vovve. En underbar Linus. Det kommer nog bli en ordentlig omställning det med, det är redan så lugnt och tomt och känns lite öde på något vis.
Eddie är ju fortfarande vår och i juni när pappa kommer hem från Spanien så får han också komma hem om han vill, han bor ju så fint på landet nu, men jisses vilken saknad det är. Jag förstår Marina så väl, det är en känsla av att inte vara komplett.




  
 

 
 
Cissi

Cissi

13 maj 2012 21:35

Tycker bloggpauser är jäkligt onödigt.. samtidigt som jag förstår med tanke på hur körigt du haft det!
Så härligt att höra vilket glatt återförenande det blev mellan Kita & tidigare matten. Knasiga lilla fluffhunden!

http://keikiria.wordpress.com

rockadog

13 maj 2012 21:59

Haha ja jo det är väl kanske onödigt egentligen, får väl se till att blogga ifatt lite nu då :)
Fick rapporter nu på kvällen om hur hon fann sig tillrätta när dom kom hem, hon sover som en gris nu dock :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards