Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

måndag den 20 juni 2011

Av rockadog - 20 juni 2011 09:28

Jag börjar med det riktigt tråkiga. Bror har en allvarlig form av Leukemi. Den heter ALL med B-cell och Philadelfia kromosom. 
7 veckors cellgifter och sen ny utvärdering. Sen är han med och leker experimentråtta med någon ny medicin. Undrar om det kan vara den nya nanotekniken som vi sett på discovery om!?
Annars finns det ju röka- medicinering, why not liksom? Fast det är väl i USA det är stort, då får alla patienter röka mariana för att bli bättre... !?

Själv bryr jag mig mindre om metod och mer om resultatet. Men P har fullt förtroende för teamet som tar hand om honom så jag hoppas nu att dom gör honom bra. 

Linus har varit bra i nästan två veckor, trots olyckor med potatisgratäng och oxfilé samt avokadosallad. Det klarade magen/organen utan problem, däremot så kom han åt bullar i lördags på valpträffen/slyngelträffen och hade igår diarré.
Vi ska till Strömsholm den 25/7 och då får vi antingen en "friskförklaring" om det nu är så att levern varit sent utvecklad och hans provresultat berott på det. Eller så är proverna sämre eller som de varit tidigare och då måste vi ju gå vidare. Anledningen till att vi inte gjort mer tidigare (även om det känns som att vi har klippkort hos veterinärer) är för att han är så liten, han är ju inte klar! Och det enda vi har kvar att göra är biopsier och då måste han sövas. Så det är bäst att vänta, se om levern själv växer till sig och hoppas att värdena åtmintone är så pass bra att de KAN söva honom, för det vågade hon inte nu sistens.
Jaja, vem vet, havsluft kanske botar honom?!

Vi åker ner till stugan idag! SEMESTER! Jag behöver verkligen det! Har gjort massa koppel, kombinationskoppel och tvillingkoppel som jag kan sälja sporadiskt under veckorna, men det finns inga MÅSTEN! FYRA VECKOR!
Jag tar med mig datorn men jag planerar att ligga i hammocken och läsa böcker istället för att sitta framför dumburken! 
Jag ska träna hundar, sätta upp staket runt tomten, träna hundar, träna hundar, träna hundar....... och leka med barnen, leka med barnen, leka med barnen, leka och leka lite till! Sen ska jag bada i havet, bada i sjön, shoppa, åka båt, lära Linus att åka båt...... 

Så jag hoppas att jag kommer hem hit som mindre utbränd än vad jag är nu. Jag är väl kanske 90% utbränd på min egna skala. Sådär så jag märker själv hur koko jag blir i huvudet så fort jag måste göra något. Eller att jag glömmer vad jag gjort nyss, eller vad grannen heter, eller mitt telefonnr, eller kör fel för femtionde gången för att jag inte kommer ihåg vart jag skulle! Det känns bättre bara jag tänker på att jag inte har några måsten faktiskt. Så himla skönt!!! 

Och när jag kommer hem så har jag annat för mig. För vet ni vem jag köpte grindar av till volvon? (Har jag skrivit att jag impulsköpte en volvo v40?) Jo, av en kvinna som har en räddningshund och som dessutom sitter i styrelsen på bruks. Hon erbjöd sig direkt att utbilda mig och Linus så att vi är klara till nästa sommar! WOHO!!! Så vi ska köra igång med sök, uppletande och grym miljöträning när vi kommer hem från stugan! Det ska bli så himla roligt!!!!
Och sen är det ju augusti och Linus ska göra sin utställningsdebut på slk´s dubbelutställning! Och sen blir det lydnadstävling i oktober tror jag!

Nä nu ska jag packa ihop oss så vi kan åka!!!
HA EN UNDERBAR MÅNAD ALLA LÄSARE!!!! (bilden tagen i stugan förra sommaren)
 
(är tillbaka efter den 20e juli) 

 
 
Ingen bild

The Crazy Pack

20 juni 2011 10:24

Åh se till att njuta ordentligt nu och ladda alla batterier igen!
Längtar till stugan en massa, men det är några veckor kvar tills vi skall dit (typ när du kommer hem :P )

 
Ingen bild

HannaH

23 juni 2011 19:57

Ha en underbar semester!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards