Alla inlägg den 7 juni 2011

Av rockadog - 7 juni 2011 11:43

Han har smuts i öronen tror jag?! Smuts som täpper till rejält minsann! 
Åkte ut till stallet nu på morgonen och efter sysslorna så gick jag en tur med alla tre grabbarna. Släppte odågan och tjooooheeeeej va roligt det var att jaga KRÅKOR långt ute på åkern. När jag ropade så stannade han visserligen upp och tittade på mig, viftade på svansen och sprang vidare. Han skällde ju inte åtminstone.... alltid NÅGOT positivt. Efter x antal misslyckade inkallningar så gick jag bara, varpå skithunden kom rännande med sin gungande ålkropp. VIFT VIFT VIFT och snällöron och gungeliåleliåååål! Han är ju så himla söt, men det vore trevligt om han kom ihåg mig även när det finns fåglar i närheten.... fåglar liksom!!!
Lite senare på promenaden, när odågan var kopplad och lille Ratto var lös så såg jag en STOR fågel cirkulera över oss. Eller över Ratto snarare. Kallade in honom snabbt som attan och ringde fröken Cissi för att utröna vad det var för fågel... en falk! Stor som attan! 
Sen traskade vi tillbaka till bilen som var som en bastu, tacka vet jag AC dessa dagar. Hundarna var helt färdiga och då gick vi ändå inte mer än kanske 2 km.
Nu ska jag sätta mig och sy på en väska jag började med för ett år sen... kameraväska! Den blir riktigt snygg och grannen har redan beställt en likadan. Känner jag mig själv så kommer jag sälja denna och aldrig ha en egen... :/ Lat som jag är! 

Imorn kommer J hit och vi ska ut och utvärdera Eddie. Fast egentligen vet jag ju redan, jag vet ju att han inte trivs i stan. Jag filmar hundarna jättemycket för att komma ihåg hur dom beter sig i olika miljöer. I lördags filmade jag Eddie här i hemmiljö... inte roligt alls att se. Riktigt deprimerande! Idag filmade jag ute vid stallet och det är som en helt annan hund. Han VILL BO PÅ LANDET! och det vill JAG MED! 

   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards