Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Jag blir galen!

Av rockadog - 5 juni 2011 13:14

I torsdags var jag helt såld på gården. Helt såld. Tur att man inte är galen och köper direkt. 
Vid närmre betraktelse så såg vi att elledningarna (sådana där stora, det syns på en av de översta bilderna på hemnetlänken)  går rakt över paddocken och precis vid gårdens början. Det är INTE något jag gillar. Jag är rätt nojjig över elstrålning men framförallt för kommande höst och vinterstormar och fallande ledningar... och hej och hå. Hua! 
Sen är huset egentligen i värre skick än vi trodde. Det kanske t o m är så dåligt isolerat så vi dubblar det vi räknat på hitills i uppvärmning. Inte bra alls. 
Det som fortfarande talar FÖR att köpa är om vi kan få ner priset och dessutom ha råd (kanske inte direkt men inom ett par år) köpa loss tomterna som nu är hage och bygga NYTT där. Och då, i framtiden, riva rucklet och ha hage där. Det SKULLE kunna vara en jättebra investering. Eller så gör vi bort oss och går i konkurs :( 
Gah, det är frågan helt enkelt, om vi har råd att chansa? Och orkar? Det är massa massa jobb... men kanske helt värt det? Om både jag och Magnus trivs!? Och vi skulle kunna gå vinst på det på ett par år.... men det beror ju helt på hur priserna går upp och ner.... varför kan inte bara drömstället dyka upp och bara VARA drömstället också!!!???? 

För just nu stressas jag rejält av att bo i stan. Det kostar multum att åka till Oboy och H är rätt trött på allt. Det blev inte bättre av att hennes häst är så svårhanterad och smått aggro.... så hon vill att vi delar på passen... dvs att vi tar HELA DAGAR och det går inte! Det är varken praktiskt eller ekonomiskt möjligt att åka två mil enkel väg för att ge hö... inte när hon bor granne med stallet. Det gör jag bara inte! Så antingen köper vi ett eget lantligt ställe, eller så hyr vi lantligt ställe IGEN (men det är ingen av oss sugna på) eller så flyttar vi Oboy igen. Problemet är att det inte bara är Oboy som måste flytta själv isåfall... utan Eddie också. Han trivs verkligen inte i stan och det är hemskt att se hur hans rädslor tar över det roliga och lugna på promenader. Jag har kontakt med ett hundproffs nu och vi ska träffas i veckan. Själv känner jag lite att det inte är värt att utsätta honom för något som han verkligen inte orkar hantera (joggare, grupper av folk, skateboards, kickboards, cyklister osv) när han fungerar smärtfritt på landet. Han har inga rädslor alls där! Det ska bli skönt att komma ner till stugan helt enkelt, även om jag under de fyra veckorna kommer nojja mig över Oboy. Det är inte roligt alls!

Ratto mår bra nu, han har t o m byggt liiiiite muskulatur på benen och ryggen nu. Det blir nog bättre när vi kan simma också. Men han är sne och krum tycker jag, även om han själv verkligen inte verkar lida av några ont alls. Däremot är han trött när det är varmt, vilket ju är förståeligt. Fast häromdagen blev han tagen för en VALP!!!!! Det var smått underhållande. Det är nog ett par år sen sist, folk brukar förvåna mig titt som tätt. Sist var det ett stolpskott från hundstyrkan som trodde han var en unghund, då var han 10 år tror jag.... 

Linus är med i stallet jämt. Han skulle verkligen passa som gårdshund. Han lufsar runt, nafsar lite på hästarna (som inte bryr sig ett skvatt om den lilla skiten), käkar hästbajs, rullar sig i hästbajs, ränner runt i hagarna, busar i höhögar, attackerar hästmanshögar... men lämnar aldrig oss ur sikte. Enda gången han inte lyssnar är när vi ska hem... då går han iväg och blir DÖV! Sen när man kommer efter honom så ser han ut som ängeln själv med viftande svans och sötöron. I bilen är han SÅ snäll, aldrig ett pip eller orolighet. Igår var han med på minigolfbanan och då skällde han som en tok när dom (han och Ratto) blev uppbundna. Men sen fick han en hink vatten att leka med och sen förstod han att det bara var att gilla läget. Då skötte han sig rätt okey faktiskt, men han måste nog få följa med lite mer bland folk och bindas upp. Imorn funderar jag på att ta med honom till stadsparken, där kommer det vimla av folk och hundar...


 
 
Ingen bild

The Crazy Pack

6 juni 2011 10:58

Ni får flytta hit till oss ;) Lägenhet visserligen, men m skogen, åkrarna och mängder m små stall där ni säkert kan hitta nåt som passar Oboy. Klarar Parker av att bo här gör ju Eddie det med ;) Och så får jag en promenadkompis :D

rockadog

7 juni 2011 10:42

hihi ja den dagen mina föräldrar inte finns längre så flyttar vi kanske från Örebro. Men tills dess är vi kvar där dom är :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards