Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

Linus + personspår = JIPPIE!

Av rockadog - 2 juni 2011 11:03

Längd: ca 200 meter
Vinklar: alldeles för många

Väder: morgonfukt och blåst 5-7 m/s
Slutbelöning: grisen
Spårläggare: jag :/
Liggtid: 40 min

Han tog spåret direkt, jag började filma men när han stannade och kissade så tappade jag telefonen (som jag filmade med) och då fick jag lägga ner det engagemanget. Men han spårar på fint faktiskt. Lagom tempo, lagom avstånd på linan var 3-5 meter och han går lagom med nosen i backen. Han är inte lika låg i nosen som Ratto men lägre än Eddie. Eddie behöver knappt sänka nosen, han bara går och man TROR att han inte spårar men han missar aldrig ändå!
Ska gå ut  och ta samma spår med Ratto och Eddie sen och se om det funkar. Brukar inte återanvända men tänkte att det skadar nog inte att prova. 

Hursomhelst så fortsatte han först förbi grisen där jag hade gått ur spåret, så jag tror det var alldeles för kort. Jag ska lägga ett längre i helgen åt honom. Ska prova med lite pinnar och grejer också. Har ju massa läder som jag kan skära upp i bitar och "tappa" också.
(hojta till om ni som läser vill ha det för jag har massa, så ni kan få gratis mot porto)

   Den här bilden på Coralin är helt överexponerad men jag tycker att den blev jättehäftig! 

 
 
Ingen bild

salli

2 juni 2011 12:18

hojt hojt! elias vill säkert ha!

rockadog

2 juni 2011 14:51

Najjs, pma över er adress så skickar jag en bunt :D

 
Eva, Lectra & Lahkki

Eva, Lectra & Lahkki

2 juni 2011 13:06

Duktiga Linus. :-) Kul att de är så duktiga med nosen, killarna!

http://my.opera.com/evaochlectra/blog

rockadog

2 juni 2011 14:51

Ja det verkar vara bra nosar på våra älsklingar !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards