Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Hektiska dagar utan stress

Av rockadog - 2 februari 2012 13:01

Jag har fullt upp numera, är det inte stallgöromål så är det annat. Och mycket, mycket plugg. Det ligger jag efter med lite men jag vet ju mina begränsningar, jag brukar inte bli sen med inlämningar men det brukar också innebära ett par stressdagar. Måste också ha i åtanke hur Magnus jobbar så jag hinner med allt även om han inte är hemma. 
Multitaskingwoman oh yes!

Igår började jag dagen kl 7, när Magnus kom hem från jobbnatt och väckte mig med en kopp kaffe bredvid sängen.
Lämnade barnen på dagis och åkte direkt ut till stallet med Linus. Kita kräktes igår av någon anledning, kanske också reagerade på allt hästbajs dom sätter i sig :P

Var ute vid stallet före 9 och två hästar var ute och Oboy och Taimi stod inne i väntan på att T skulle skos.
Jag och Linus gick ut i hagen och tränade istället. Först fick han springa av sig och jag tränade lite på inkallning, han vänder i luften, trots störning i form av rådjur bakom hagen, hästar i hagen bredvid och hundar som skällde bakom mig på närliggande gård.  Sen blev det lite platsliggning i frusna bajshögar, gissa om han var duktig!!? Nosen blev lite lång men han låg så fint kvar, 3-4 minuter klarar vi nu, det är ett klart framsteg med tanke på att jag stod 25 steg bort (värdelös på att uppskatta hur långt det är, men det borde väl vara 10 meter?). 
Sen gick vi in när S kom. Men hon hade ju med sig sin dobermanntik Elsa, som är 4 år. Oh gisses vad de två röjde, mamma mia. Vi var kvar i stallet till 12:30 och de där två hann käka hästbajs, hovbitar, rulla sig i skit, pinka och bajja här och var, springa, leka, brottas. Så himla roligt när han får leka med en hund som leker likadant som han!!!
Kul också att se hur de är olika på flera "typiska" punkter. Elsa gnisslar, visslar men är inte så skällig. Linus visslade nästan ingenting men skällde desto mer. As usual.
Linus visade också både S och hovslagaren hur duktig han är på att öppna dörrar, haha, det går inte att stänga in honom inte! Intelligens medför viss problematik ibland. S stänger in Elsa när hon ska ta in och ut hästarna, eftersom hon kan ibland bita i hästarnas svansar... men Linus går som sagt inte att stänga in, så han ränner runt lös och är inte så rädd för hästarna som han borde vara. Han lyssnar som tur är brutalt bra på allt jag säger där så när jag går in till de andra två hästarna så får han sitta utanför hagen och vänta. Däremot går han in till Oboy och gnager bort smuts från hans ben och är helt trygg. Oboy är ju gudasnäll och lyfter inte en hov när Linus ränner bort, så jag hoppas att det går att styra vilka hästar han går fram till i framtiden också.
Oboy mår bra och dåligt. Han äter ju varje dag men det är verkligen svårt att veta hur mycket han får i sig. Han bajsar och kissar om nätterna så rent kroppsligt verkar han ju "fungera".
Innan vi åkte hem så erbjöd hovslagaren mig att köpa en Furminator, en stor kostade 400 bara så jag slog till. Sen provade vi den hemma och jag säger bara.... I LOVE IT! 
Man ska nog vara försiktig för den tar ju rätt mycket, men samtidigt så hamnar ju högar av päls/ludd i hemmet varje vecka. Ska prova den i vår på Oboy, när han börjar fälla!!! 

Hursomhelst, efter stalltimmarna så tog jag en dusch och sen åkte jag med C till Marieberg. Kändes som vi var i tusen affärer och vi kom hem vid halv fem, bytte om igen och iväg till simskolan med Coralin. Jag simmade 600 meter och jisses vad det känns idag i nacke, huvud, skuldror och ben. Stön för träningsvärk. 

Idag har jag sytt draperier åt Coralin, hon har ju en loftsäng och draperierna är gjorda så hon får ett litet krypin under sängen :) Hoppas hon gillar det!

Ska sy gardiner om en stund i samma tyg, sen måste jag göra en beställning, samt åka till stallet.

Puh pust 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards