Direktlänk till inlägg 2 mars 2013

Det här med blogg alltså!

Av rockadog - 2 mars 2013 09:11

Jag glömmer ju konstant bort den här himlans bloggen! 
Önskar verkligen att jag hade bloggat igår, jag var på så himla galet humör så ni anar inte! Helt outstanding crazy! Dagen började med att jag vaknade innan klockan ringde, gick upp och körde kidsen till dagis och skola. Åkte ut till stallet och fyllde lite vatten, pysslade lite och lät hundarna bralla av sig. 
Åkte hem, satt som ett komatroll i någon timma innan jag tog en dusch och peelade kroppen med favoritprodukterna. Tips: LR-produkter! Har köpt av R sen i somras och håret luktar så brutalt gott jämt, sådär gott så jag kommer på mig själv med att sniffa på det, när jag når det! Sen spenderade jag en timma eller nåt med att föna hår, sminka mig och fundera över varför jag ägnade mig åt något av det!? Magnus städade under tiden och funderade säkert över samma sak?! Hursomhelst, åkte ner till skolan och mötte M för lunch och snickelisnack. My brother är hon, haha! 
Hursomhelst, vi fick sällskap av två av hennes seminariekompisar och vi satt där och diskuterade matte, på en fredag, helt seriöst! Crazy! Det var väl där någongång som jag spårade ut. Köpte kurslitteratur och drog hemåt, där min knäppa dag fortsatte. Allt jag läste blev galet och till slut gav jag upp och åkte och hämtade barnen. Fredagsgodisinköp avklarades och sen skulle vi då ha normalt fredagsmys. Helt omöjligt! Jag var som sagt urspårad och satt mest och fnissade åt allt möjligt konstigt! 
VARNING! ÄCKLIGT! (men väldigt roligt)


för övrigt så kom jag av någon idiotisk anledning att tänka på Stefan och Krister, jag gillar ju inte buskis egentligen men Birger är ju typ roligast i världen när man är urflippad! 


Idag ska Coralin prova rida på Karlslund, Emil ska göra dockteater med mamma på bibblan och hundarna får några timmar i bilen m a o. 
Ikväll är det tänkt att jag och C ska ut och slänga våra snablar ihop, får se om vi orkar det! Jag har nog inte varit ute på 1,5 månad? Eller något sådant är det. 
Nästa helg blir det mer sofistikerad utgång med Cissi och så hoppas jag att veckan som kommer bjuder på mer hundträning än vad denna gjort. Linus fattar väl nada när vi hårdtränar och sen bara slappar i flera dagar :P 
Just ja, jag ska lägga upp filmerna också, från Kungsör. Det gick ju åt pepparn med själva tävlingen, men mellan F-klass och nästa så frågade jag domaren om jag kunde köra ett varv för att han skulle få en positiv upplevelse (skällde konstant när vi tävlade) och det gick jättebra! Han hade mycket mer fokus och gjorde momenten snyggt! Även om det inte blev rätt hela vägen då heller så blev det ivf en roligare bana :) 
Lägger upp filmer från både tävlingsbanan och den senare banan sen :) 

 
 
Ingen bild

Cecilia

3 mars 2013 00:47

Hahaha, jag är osofistikerad & tycker buskis är ett måste om somrarna, faktiskt.. :P
Man blir helt ställd över de märkliga samtalsämnena man plötsligt har som student! Men coolt är det allt! :D Ska hon börjar på lektioner på karlslund???

rockadog

3 mars 2013 18:08

Japp hon ska börja på karlslund:)

 
Ingen bild

Cecilia

3 mars 2013 20:14

Skojigt! :D Men en Oboy, eller med ridskoleponnyer?

rockadog

4 mars 2013 11:07

Nej inte på Oboy :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards