Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Första terminen avklarad!

Av rockadog - 17 januari 2013 21:52

Idag hade vi sista seminariet på termin 1. Lite vemodigt i början men sen slängde en ur sig kommentaren "äh, ingen vågar ju opponera mot dig, det är ju därför ditt paper framstår som perfekt"... kul liksom. 
Men men jag har ändå klarat terminen med bravur, tror inte jag får ig på den här sista uppgiften heller så jag känner mig lugn. Det har ju varit jobbigt stundtals men ändå varit roligt. 

Efter seminariet var jag på VC och tog halsprov, är ju så förbannat förkyld hela tiden men dom hittade inget. Vanlig förkylning? Senare ringde Emils läkare och han har tydligen någon läskig bakterie som heter Moraxella Catarrhalis, motståndskraftig jävel så nu ska han käka penecillin. 


Coralin började på dansskola idag, mixklass för kl 1-4 och hon tyckte det var jätteroligt ! Kul! 
Och jag har köpt en ny jacka, en beige vinterjacka som jag gillar massa.

Och så köpte pappa en dator till mig (fast han ska få pengar sen) så nu behöver jag inte oroa mig för datakraschar! Grejen med den var att den hade något skit på skärmen och jag ringde affären för att påpeka detta, varpå det var kö och sen kom det en telefonsvarare. Lämnade meddelande och glömde säga nummer, så ringde igen och pratade in igen.. varpå Emil, den lilla busen, vänder sig mot telefonen (och mig) och släpper världens fis! Alltså det dundrade! Dom där som jobbar i butiken lär ju dö av skratt! Och jag stammade ur mig numret och sen brast vi båda i skratt, himla tokunge :) 

Sen har jag faktiskt börjat träna Bambi lite, hon har ju varit riktigt skygg sen hon kom men numera hälsar hon nästan på alla som kommer in. Hon har lärt sig att inte kasta sig över mat, dvs sitt och stanna kvar. Hon kan sitt, dansa och snurra runt. Kontaktövningarna går jättebra och inkallningen funkar skitbra! 

Linus dansa har av någon anledning blivit HOPP! Så nu hoppar han hela tiden. Idag på morgonpromenaden bakom dagis så skvallrade han så himla fint, inte ett skall från honom trots skällande och ylande hundar! Det kändes jävligt bra!!! Eddie är hos mamma igen, vet inte när han kommer hem igen, vet ingenting. Det är så jobbigt med grabbarna så jag vet inte vad jag ska göra. Kan dom inte bara tycka om varandra??? Skare va så svårt? 

 
Igår var jag ute och red i 2,5 timma, det var himla skönt men också väldigt snöigt! som synes! 

 
 
Ingen bild

Cecilia

18 januari 2013 02:22

Vilken mysig ridbild!
Fixa ny seminariegrupp till vårterminen ifall ni inte ommöbleras per automatik säger jag bara, sådär kan du ju liksom inte ha det..! Men så skönt att vara klar! Önskar jag kunde säga detsamma!
Trist att muppograbbarna inte kan ge sig nån gång... :-(

rockadog

21 januari 2013 19:09

Det blir nya grupper men känner ju några sen innan. Blir nog bra:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards