Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

VAB och allt...

Av rockadog - 7 januari 2013 09:19

Igår började Emil hosta och inte blev det bättre inatt. Varför kan det inte bara gå en månad med bara en frisk familj? 
Det är tre veckor sen han hade hosta, två veckor sen vi hade kräksjuka, så är det så det ska vara? Att vi får vara friska i två veckor lite då och då? 
Ringde min lärare imorse och det var som att prata med någon som sovit lika lite som jag.. såhär : öööhh du jag vabbar idag... han: aaa ok öööö... jag: vad ska jag komplettera med? han: öööhh jag vet inte... 
Hahaha det var lite roligt :P 

Väntar nu på att vårdcentralen ska ringa, det är iof en timma kvar. Vill att dom tittar på honom, det är ju jobbigt för honom med hostan :/ Vi har en luftfuktare/luftrenare i sovrummet nu och det blir bättre, men det är ändå dålig luft i vår lägenhet. Vet inte om det beror på att vi sover 4 pers och 2 hundar i ett litet sovrum? Eller om det är sunkig lägenhet helt enkelt? Idag börjar ju vardagen igen så C ska faktiskt flytta in i sitt rum igen och Bambi verkar vara sugen på att sova med Eddie i vardagsrummet... vore ju bra... lite färre i vårt rum då ju. 

Linus blev sig själv igår först, han har varit helt död sen parningen. Undrar om det betyder att det blir valpar? 
Sen firade han piggheten genom att spy ner hela köket efter att ha käkat ett tuggben. 
Han och Eddie funkar sådär nu, det är en del gruff och så men ändå tycker jag att alla tre är lugnare ihop. Eddie kämpar med att styra upp ungdomarna och jag hjälper till, han är så duktig så :) Linus lyssnar bra också så det kanske blir bra någon gång? 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards