Alla inlägg den 30 november 2012

Av rockadog - 30 november 2012 10:45

I fredags fyllde vår prins Linus 2 år! 
På ett sätt känns det som att det gått så fort, men samtidigt har ju mycket, mycket hänt under dessa år. 

Det började för 2 år sedan, lite drygt, när Cissi väntade på sin tikvalp från Beates kull... själv satt jag och följde förlossningen då Cissi var på föreläsning. Plutt nr 4 var Linus, den mest svarta. 
 
När han var 5 veckor åkte jag ju med Cissi upp och hälsade på de små sötnosarna! Han var helt klart min från sekund 1! Kliché eller inte, han valde faktiskt mig! Jag hade ju tingat en annan valp egentligen! 
 
6 veckor gammal var han såhär söt, intresserad och nyfiken av omvärlden. Egenskaper som jag värderar högt! Han fenomenala sätt att hantera allt nytt får mig fortfarande att ramla baklänges. Kanske blir det så när man haft så många osäkra och rädda hundar genom åren. Linus har aldrig varit rädd för något, han är så nyfiken och framåt så det är bara att njuta! 
 
När han var 8 veckor hämtade vi hem honom. Han var ju som ni kanske kommer ihåg, både en liten terrorist och samtidigt världens lättaste. Han tuggade av många, många, många dyra sladdar, men hans psyke har alltid vägt upp sådana små misärer. 
 
Hur söt får man vara på en skala?? 

             
Under 2011 hann vi med mycket. Trots många, för många, utredningar av hans mage, så minns jag året med glädje. Han lärde sig bada av Ratto, han lärde sig posera i köket (Hmmmff), han spanade på höns hos Beate, undrade vart hans julkalender var, var på många valp/släktträffar, poserade med Eddie, tränade inför ett aktivt liv! 
 
I januari i år var det en trio vi hade, trots många slagsmål mellan honom och Eddie så var det stundtals lugnt. Den här bilden är tagen i januari, då vi hade Kita, Eddie och Linus. 
   
Februari och mars var tråkiga månader, eller Linus hade det kanske rätt gött ändå. Jag hade ju gips och kunde knappt hålla honom så med mig var det trickträning och inget annat som gällde. Ståbilden är från mars, då hade han börjat se vuxen ut tycker jag. 
            
I april var det dags för MH, något Linus fixade galant. Han gjorde, enligt mig, bästa tänkbara MH för att vara han! 
Dagen var ju lite kaos eftersom mamma fick hjärtinfarkt samma morgon, så jag såg ju ut som en skata! 
 
I maj kom äntligen våren! 
   
Juni i stugan! 
         
Juli bestod av spårträning, hundträffar, rätt ok harmoni mellan grabbarna också... 
   
I augusti var det livsnjutaren på högsta nivå...och ett ok L-test avklarades! 

   
I september var vi på räddningshundsdag! Linus briljerade!!! 

       
Oktober och november, hmm... vart tog dessa månader vägen? 
Snygg är han nu ivf, snyggast!! 


         
Sist får ni lite bilder på honom som 2-åring! Och som den snöhund han är så njuter han i stora drag! 

Av rockadog - 30 november 2012 09:40

Idag är det examination! Känns skapligt jobbigt måste jag säga! Och imorn är det basar på skolan, ska stå och sälja smycken. Hoppas på stor vinst såklart, men får väl vara nöjd om jag går plusminusnoll! Brukar inte bli mer än 500-800 kr och i år har jag köpt mycket nytt material så det känns nästan onödigt att sälja!
På söndag är det kalas och middag hos grannarna och sen börjar en ny vecka!
Ikväll ska jag bildbomba, för idag fyller världens finaste ufohund 2 år!!!! Grattis mitt hjärta!!! (Linus)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards