Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Eddie-inspiration!? och lite Linus och Kita.

Av rockadog - 3 december 2011 19:30

Idag har jag tränat med Linus och Kita. Kita lämnas korta stunder flera gånger om dagen för att vänja sig, eller snarare för att avdramatisera lämningen och hemkomst. När vi går så är hon lugn, när vi låser så skäller hon men tystnar direkt, sen är hon lugn tills vi kommer hem. Det är alltså inte själva stunden själva som är problemet utan hemkomsten. Hon flippar över och blir uppstressad, så därför går jag ut och in hela dagarna, låser dörren, låter bli, låser dörren låter bli. Och det går faktiskt framåt redan efter såhär kort tid. Vi räknar inte med att kunna lämna henne några långa stunder förrens om flera månader, men det kommer ju... så småningom. Eller så får vi lösa det då. Nu kan ju C ha henne hos sig när jag är i skolan och Magnus jobbar, eller så får hon vara hos mamma eller pappa. Hon är ju så lätt att ta med överallt så det känns verkligen inte jobbigt. 

Hursomhelst, idag har det regnat och blåst hela dagen, förjävligt väder rent ut sagt. Tur man har tomt! Haha, nej men egentligen får vi inte rasta hundarna på tomten, men kissa får dom ju göra. Men men till slut släpade jag mig ut i skitvädret med alla tre. Eddie ville vända efter 20 meter, han effektivpromenerar sig själv när det är skitväder :) 
Kita och Linus tuffade på i full koppellängd och verkade inte bry sig... dock såg Kita ut som ovädret själv med sin vita päls :P

När vi kom hem så duschade Magnus Kita och fönade henne så fint efteråt, samt borstade.

Sen blev det en promenad med Linus, C och Nemo. Linus behöver ju verkligen träna på att gå med andra hundar, att inte få gå först är väl största utmaningen, att inte få kissa överallt, allt helt enkelt inte få göra som yrvädret vill hela tiden... men det gick ju över förväntan, han skällde bara första minuten och sen skötte han sig super!

Kita har ju kassa tänder, men jag tog tandskrapan när vi kom in och fick faktiskt bort det mesta.  Hörntänderna är fortfarande missfärgade men jag fick bort det mesta och sen borstade jag och masserade tandköttet, även om det faktiskt inte blödde så mycket. Har sett värre, absolut mycket värre. Så nu är jag nöjd. Klorna klipptes också, på mindre än en minut. Hon låg så fint i knät och bara tog det lugnt. Himla lätthanterlig hund måste jag säga. Linus blev så himla avundsjuk när jag höll på med henne, han ville också få klorna fixade. Min klotång för STORA hundar är spårlöst borta, så han fick ingen klovård :P Istället fick han leka med ANKAN! Han fick en pipande anka i födelsedagspresent och den är SÅÅÅÅÅ rolig! 


Jaja, blaj inlägg blev det här:P 

 
 
Ingen bild

Cecilia

3 december 2011 21:25

Storslam med två inlägg på en o samma dag! :P Men Eddie-inspiration? Missade du det?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards