Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Påsk!

Av rockadog - 24 april 2011 09:21

Ooops det blev visst en liten bloggpaus. 
Det händer alltid saker här, men det kanske inte är så spännande att skriva om.

Något läskigt som hände i veckan var att en granntjej drog iväg med båda barnen och Linus när jag tittade bort 30 sekunder, medans en annan mamma satt utanför och höll "koll" på dem. Kommer ut och alla fem barnen och Linus var borta! Gick två varv runt vårt kvarter och hittade inget barn... tog cykeln och fångade upp en mamma till i letandet och själv var jag skapligt rädd att dom hade gått ner mot vägen... hua, dom kör i 90 där och det är inget staket. Därav vårt egna staket och VÅRA barn går inte iväg! Hursomhelst, på varv fem och i total panik kom dom upp ifrån skogen som vätter mot vägen. HUA! Jag var så rädd så jag bara vrålade på dom att gå hem. Inga mer promenader och ungefär HELVETE VA SKÖNT ATT NI LEVER! Dom fem var inte så uppskakade mer än att Emil grät för att han hade fått en sticka. Resten av dagen fick dom vara INLÅSTA HEMMA och leka med grannens barn. Jag litar på den familjen och dom fick ju också höra vad som hänt så resten av veckan har vi haft stenkoll tillsammans. Något som tagit väldigt mycket tid och energi, men hellre det än att dom försvinner sådär igen. 

 

Utöver den dramatiken så har jag hittat en medryttare till Oboy. Han är ju fånghäst och mår bra av att komma ut och röra på sig mycket mer än han får nu. Coralin har inte kommit igång igen heller och vem vet om hon gör det nu i vår eller i höst!? Vill ju inte tvinga henne heller utan det får bli som det blir.
Men men, tjejen får prova nu månaden ut och sen kommer vi avtala dagar som hon får ha honom.


Inte nog med detta så har Linus välmående inte varit endast välmående heller. Det går katter i rabatterna och häromdagen såg jag honom med en korv i munnen. Trodde förut att det varit hans egna skit han ätit, men det är kattbajs.
(med tanke på att vi är ute hela dagarna så finns det ingen hundskit på tomten)
Men men i fredags var han stor om buken igen och hetsdrack vatten, flämtade och vinglade. Alla tre fick följa med till stallet där Magnus tog en liten tur med trissen och barnen medans jag hjälpte medryttarfamiljen. Dom höll på med MH-träning bredvid stallet så Oboy reagerade på skotten, Linus och gubbarna däremot gjorde det INTE!!!! WOHOOO! 
Sen åkte vi till pappa och sist Linus var där så vägrade han kissa på ett dygn. Nu började han vissla och jag gick ut med honom, fyra kiss på några minuter bara. Vi åkte till Oset och gick istället och han fortsatte kissa mängder. Men skönt att det kommer ut, om man jämför med skadorna om det INTE kommer ut. Blev en härlig, långsam promenad där och vi hann se två snuskiga ormar. Hua! 


Hem igen och klockan var em, men då kom grannen och påminde om grillkvällen. Så in och förbereda mat och iväg på grillkväll med brännboll. Magnus lag vann för han slog två homeruns! Apan! Själv slog jag väl bollen någorlunda framåt och det var rätt duktigt tycker jag! Kom hem vid halv tio på kvällen och det var en trött framilj som däckade. Hundarna var med under grillningen så dom var minst lika trötta. 


Igår var pappa här på lunch och fika. Vi lullade runt efter barnen som påskade. Jisses va godis dom fick!!
På kvällen var vi på middag hos mamma. Somnade rätt ovaggad igår också! 


Idag ska vi möta upp brorsan halvvägs till mor, så det blir en bra promenad för oss alla. Sen går vi hit och käkar.
Imorn fyller tanten år och det böljar in folk här... hua!


Linus är bättre igen men jag hoppas verkligen att vi kan få den där remissen snart!!!! Det är sjukt frustrerande och verkligen jättejobbigt att oroa sig för honom. Och jag vill ju att han ska MÅ BRA!!!

Ratto mår TOPPEN i solens värme nu. Det är härligt att se. Eddie fortsätter att vara på spänn, det är jobbigt för honom med alla barn här.  

 
 
Ingen bild

The Crazy Pack

24 april 2011 15:24

Ja ni har haft fullt upp hör man ju (vi m btw). Har oroat mig lite att allt inte var som det skulle då man inte hört från er, men skönt att ni verkar haft det så bra (trots att Linus varit dålig igen). Hoppas remissen snart dyker ner, annars skulle jag ringa strömsholm direkt. Felix remiss har jag för mig kom snabbt som ögat efter att vår vet hade skickat det till strömsholm.

rockadog

24 april 2011 19:56

Ja hua, det är ju inte direkt så att det varit en påsk för att vila ut!!!! Linus fick dessutom upp Coralins dörr idag (hoppar maniskt mot hennes handtag) och fick i sig påskgodis, så vi har haft kontakt med strömsholm under dagen. Han kräktes dock ut allt (tror vi) och mådde rätt bra efter det så vi behövde inte åka in. Däremot skulle dom jalla med remissen lovade hon i receptionen.

 
Ingen bild

Cissi

24 april 2011 16:01

"Själv slog jag väl bollen någorlunda framåt och det var rätt duktigt tycker jag!" hahahahaha, JA det är helt klart duktigt! ;-)

rockadog

24 april 2011 19:55

Hahahaha ja med tanke på att de flesta duckade BAKOM mig efter andra slaget så var FRAMÅT helt klart bra gjort, dessutom hade jag bara vitt vin som vätskedepå!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards